Af Don Paradis, CD, Obsessive Auto Detailing LLC, Las Vegas, Nevada, USA
Jeg var for nylig i gang med at beskrive en almindelig kundes splinternye lastbil. Min kunde havde købt det dagen før og ville have mig ud ASAP for at detaljere det og påføre en keramisk belægning. Som mobil detailhandler er der ofte nysgerrige naboer, der kommer forbi og stiller spørgsmål. En spurgte, hvorfor jeg var ved at beskrive en helt ny lastbil. Da det er helt nyt, skal det helt sikkert være perfekt, ikke? Da jeg var færdig med at detaljere lastbilen, kom naboen tilbage og bemærkede, hvordan lastbilen så endnu bedre ud, end da jeg startede.
En almindelig forespørgsel, jeg modtager fra nye kunder, er, hvorfor vi er nødt til at detaljere alle køretøjer, selv helt nye biler, inden vi starter en vedligeholdelsesplan. "Den er helt ny, den trænger bare til en hurtig vask." "Jeg har ikke brug for nogen beskyttelse, den er helt ny." "Forhandleren forberedte bilen." "Forhandleren inkluderede lakbeskyttelse eller stofbeskyttelse i min finansiering." "Nye biler har klarlak, de behøver ikke voks!" "De voksede det på fabrikken." Disse er alle almindelige misforståelser.
Ikke alene er det vigtigt at detaljere en bil, når den er helt ny, det er det ideelle tidspunkt at starte rigtigt med en ordentlig detalje og beskyttelsesprodukter. Der er mange grunde til, at en ny bil skal være detaljeret, lad os dække nogle:
1. Nye biler ankommer fra fabrikken uden beskyttelse udvendigt eller indvendigt. As professionelle detailhandlere, har vi de korrekte produkter til at vedligeholde din bil i hele dens levetid.
2. Bilforhandlere anvender typisk ingen beskyttelsesprodukter til nye biler. De fleste af de produkter, der sælges af forhandlere, såsom maling og stofbeskyttelse, er forsikringsprodukter (garantier) med ingen eller begrænsede beskyttende egenskaber.
3. Nye biler er sjældent klargjort ordentligt. Ting som klistermærkerester fra plastikforsendelsesindpakningen efterlades ofte på maling og hjul. Hvis den ikke fjernes, bager solen den ind i malingen og forårsager permanent skade. De fleste af vores kunder får os til at fjerne forhandlerklistermærker, dørskåle og dørkantbeskyttere og andre ting tilføjet af forhandlere, som kan forårsage langvarig skade, hvis de efterlades på plads. Mange biler ankommer til forbrugeren med hvirvler, ridser, skævheder eller andre lakfejl, der skal rettes.
4. Regelmæssig vask fjerner ikke den forurening, der findes på nye biler. De sendes med båd, tog og på bilvogne, før de når forbrugeren. De er dækket med miljøforurenende stoffer, tjære, vejfilm, jernnedfald, saft, fugleklatter, vandpletter og andre stoffer, som alle skal fjernes ordentligt. Mange af disse ting er ikke synlige for øjet efter en vask, men er til stede på malingen, glasset og beklædningen og skal fjernes ordentligt for at undgå langvarig skade.
5. Køretøjsinteriør har brug for beskyttelse mod falmning, snavs, spild og pletter. Indvendige overflader inklusive plastik, læder, stof og tæpper bør alle behandles for at bevare og beskytte deres udseende. Afgasning fra nye bilmaterialer og plast skal renses ordentligt. Afgasning er især synlig på indersiden af køretøjets glas og forruden i form af en tåge eller dis.
6. Sort plastbeklædning, krombeklædning og forlygter har brug for beskyttelse. Dette vil hjælpe med at forhindre falmning og gulning.
7. Bremsestøv er ætsende og skal renses fra hjuloverflader, indvendige hjulcylindre og kaliber for at forhindre ætsning og grimme skader. Splinternye bremseklodser genererer store mængder støv under det første indbrud. Dette er især vigtigt at rengøre ordentligt i biler med metalliske bremseklodser.
8. Regelmæssig detaljering fører til højere gensalgsværdi. Forskellen mellem en tre år gammel bil, der var konsekvent detaljeret, og en, der kun blev detaljeret før videresalg, er tydelig og påvirker bilens værdi.
9. Nye biler har opbygget snavs i oversete områder. Sådanne områder omfatter vinduestoppe og -kanter, dørkarme og dørkarme, bagagerumsrammer, moonroof-skinner, panelgab, rundt om emblemer, trim-gab, indvendige hjulbrønde og indvendige hjultønder. Med tiden bliver denne ophobning indlejret i overfladerne, hvilket gør fuld fjernelse vanskelig og nogle gange umulig. Som professionelle detailhandlere tager vi os af disse oversete områder.
10. At detaljere en ny bil får den til at se bedre ud end ny. Mange mennesker tror, at splinterny fra forhandlerens område er det bedste, en bil kan se ud. Dette er ikke sandt; faktisk kan jeg ikke huske at arbejde på en helt ny bil, der ikke behøvede noget repareret eller forbedret. En ordentlig og fuldstændig professionel detalje vil altid forbedre, beskytte og yderligere vedligeholde køretøjets udseende.
Aom forfatteren: Don Paradis, CD, er ejer af Obsessive Auto Detailing LLC, en Opti-Coat Ceramic Coating autoriseret og certificeret installatør. De leverer mobil autodetaljering, keramisk belægning, malingskorrektion og restaureringstjenester i Las Vegas, Summerlin, Henderson og North Las Vegas, Nevada, USA.
Wow! Godt arbejde, super informativt, og jeg bliver nødt til at sende nogle potentielle kunder hertil, bare på grund af hvor godt det forklarer detaljering og dets fordele! Godt arbejde!