Af Bud Abraham, DETAIL PLUS Car Appearance Systems, Inc., Portland, Oregon, USA
Med de stadigt stigende udgifter til køretøjer, længere ejerskabsperiode, ønsket om at beskytte fritiden og frygten for at beskadige maling eller interiørmaterialer, søger flere bilister ekspertisen og viden hos detailprofessionelle til at passe deres køretøjer.
Når du vælger en detailvirksomhed, bør du overveje følgende spørgsmål for at sikre kvalitet og professionalisme.
Forretningsbaggrund:
1. Oplevelse: Hvor længe har de været i erhvervslivet? Selvom længde ikke er en garanti for kvalitet, er der noget at sige ved en langvarig drift med loyale tilbagevendende kunder.
2. Medlemskab: Er de medlemmer af International Detailing Association (IDA)? Du kan bede om at se deres medlemsbevis eller se efter det stolt vist i deres butik eller mobile enhed. Du kan også bruge vores "Find en detaljer” værktøj til at se, om de er en strøm IDA medlem.
3. Certificering: Er deres ansatte IDA Certified Detailers (CD) og færdigheder valideret (SV)? Du kan bede om at se deres certifikat eller tjekke deres profil, som vil liste alle medarbejdere, der har CD- og SV-betegnelserne. Du kan også tjekke, om de har nogen speciale certificeringer, såsom Watercraft (CD, WC) eller Motorcykel (CD, MC).
4. Forsikring: Har de ansvarsforsikring og arbejdsskadeforsikring for deres ansatte?
5. Betaling: Hvordan betaler de deres ansatte? Er de betalt pr. time, af jobbet eller med provision?
6. Kemikalier: Hvor køber de deres kemikalier? Professionelle detailhandlere bør bruge kvalitetsprodukter fra velrenommerede detail kemiske leverandører, der er medlemmer af IDA.
7. Garanti: Garanterer de deres arbejde? Hvad sker der, hvis du ikke er tilfreds med resultaterne?
8. Henvisninger: Kan de give henvisninger fra tidligere kunder? Du kan også tjekke online anmeldelser og vurderinger fra websteder som Yelp eller Google.
Maling:
9. Udstyr: Har de både en roterende buffer og en dobbeltvirkende polermaskine til maling?
10. Puder: Har de et udvalg af skumpuder til maling efterbehandling?
11. Behandle: Hvor mange trin er der i deres malekorrektionsproces? Du kan også bede dem om at forklare deres 2-trins eller 3-trins proces, og hvad hvert trin gør.
Interiør:
12. Udtrækker: Har og bruger de en opvarmet jordsuger til rengøring og shampooing af tæpper og stofbetræk?
13. Fremgangsmåde: Hvordan fjerner de pletter, snavs og lugt? Overvej at bede dem om at beskrive deres procedure for rengøring og shampooing af tæpper og stofbetræk.
14. Afslutning: Hvordan renser og beskytter de læder-, vinyl-, plastik- og metaloverflader? Du kan bede dem om at beskrive deres endelige detaljeringsproces.
Ved at sætte dig ind i disse forskellige spørgsmål, vil det hjælpe dig med at vælge den korrekte detaljeekspert, der passer til dit køretøjs unikke behov.
Aom forfatteren: Bud Abraham har været i bilplejeindustrien siden 1969 som producent, distributør, operatør og konsulent. Han skriver om alle aspekter af detaljering for adskillige branchepublikationer og har gennemført seminarer og træningssessioner over hele verden. Han var grundlægger og første administrerende direktør for Professional Detailing Association (PDA), forløberen for International Detailing Association (IDA), som han etablerede sammen med adskillige andre industriledere og fungerede som dens første administrerende direktør i 2006. Nu i halvpension fortsætter han med at skrive artikler om detaljering for adskillige branchepublikationer og rådgiver nye og eksisterende operatører om, hvordan man opretter en succesfuld detailforretning og forbedre eksisterende virksomheder.